Schade melden op vakantie

Schade melden op vakantie

Niets is vervelender dan diefstal, ziekte of schade aan uw spullen tijdens uw vakantie. Maar heeft u toch een keer schade? Dan kunt u deze heel eenvoudig en snel online bij ons indienen. Zelfs als u nog op vakantie bent.

Online schade melden

Wilt u niet de rompslomp van het invullen en opsturen van papieren schadeformulieren en kopieën? U kunt eenvoudig online via 'Mijn Kröller' uw schade melden. Dat kan vanaf uw vakantiebestemming, maar ook bij thuiskomst. De melding wordt dezelfde dag nog in behandeling genomen en in veel gevallen hoort u direct of uw schade is gedekt en of u een vergoeding ontvangt.

1. Ga naar uw eigen Mijn Kröller omgeving
2. Klik op "schades"
3. Klik op "nieuwe schade"
4. Selecteer de verzekering waarop u de schade wilt melden
5. Klik op "verder"
6. U komt automatisch in het scherm om uw schade te melden
7. Beantwoord de vragen op het scherm. Houd hierbij de volgende gegevens bij de hand:

  • Rekeningen van reparatiebedrijven
  • Originele bonnen van de spullen
  • Merk, type en serienummer van de geclaimde spullen
  • Naam- en adresgegevens

Liever schade melden op papier? Download het schadeformulier.

Wat te doen bij diefstal op vakantie?

Als u op vakantie te maken krijgt met diefstal is het belangrijk om aangifte te doen bij de plaatselijke politie. Bij het claimen van de gestolen spullen vraagt de reisverzekering namelijk een bewijs van aangifte. Zorg dat u bij diefstal van bijvoorbeeld uw portemonnee direct uw bankpassen of creditcards blokkeert. Tip: sla het Kröller noodnummer voor reisincidenten op in uw telefoon: + 31 (0) 20 592 97 91. Wij helpen u graag.

Aanrijding in het buitenland

Gaat u met uw eigen auto op vakantie? Vergeet dan niet om schadeformulieren mee te nemen. Wanneer u te maken krijgt met een aanrijding in het buitenland is het belangrijk dat u het schadeformulier invult en alle betrokken partijen laat ondertekenen. Maak bovendien foto's en noteer de gegevens van eventuele getuigen. Wanneer u beschikt over een internetverbinding, kunt u de schade ook eenvoudig melden via de MobielSchadeMelden-app.

Alarmcentrale

Neem in de volgende gevallen contact op met de alarmcentrale:

  • Wanneer u naar het ziekenhuis moet
  • Als vervangend vervoer of verblijf nodig is
  • U eerder naar huis moet vanwege omstandigheden

De medewerkers van de alarmcentrale gaan na hoe u verzekerd bent en adviseren u over uw persoonlijke situatie. U kunt de alarmcentrale 24 uur per dag bereiken via + 31 (0) 20 592 97 91.

Anderen bekeken ook:

Selfie

Top 10 geclaimde spullen

Op nr. 1 de smartphone, gevolgd door tablets/e-readers. De zonnebril staat op nr. 3.

Lees de top 10

Reisverzekering of zorgverzekering voor medische kosten in het buitenland

Verschil reis- en zorgverzekering

Ongelukjes komen altijd onverwacht, ook op vakantie. Hoe kunt u zich het beste verzekeren?

Wat is het verschil?

Wat moet er verplicht mee op autovakantie

Verplicht in de auto

Wij denken graag met u mee en zetten de belangrijkste verkeersregels en tips op een rij.

Wat is verplicht?

Doorlopende reisverzekering productpagina

Doorlopende reisverzekering

Gaat u vaker in het jaar op vakantie? Dan is de doorlopende reisverzekering het voordeligst!

Lees hoe voordelig